tisdag 22 december 2009

Klädkåt och uppvärmd

Jag shoppade igår på H&M. Hade fått ett presentkort av mamma på 400 kr. Kikade in i butiken lite snabbt bara för att se om det fanns nåt värt att köpa. Självklart är H&M lika livsfarligt att gå in i som på IKEA. Jag fastnade där i minst en timme. Gick runt och pillade på alla kläder. Man kände sig som en godiskåt 8-åring som precis hade fått veckopengen. Man visste inte till sig av glädje över att kunna köpa på sig det man faktiskt behövde/trånade efter och princip med andras pengar. Att det dessutom var rea på godiset var ju inte fy skam det heller. Så nu har man köpt på sig en hel del och man får ju så mycket för 400 kr när det är rea. ;)


Jag köpte bland annat på mig en ny mysig pyjamas. Jag säger såhär. Om du skulle tycka att det var spännande med att krypa in i kylskåpet i sisådär en timme så vet du ungefär hur det känns när man skruttar runt hemma utan varma kläder. Tänk dig sen att sängkläderna är kylskåpskalla. Då är det inte så jäkla skönt att krypa ner där när man har småfrysigt hela kvällen. Så när det är läggdax kränger man u på sig full mundering med långärmat, långbyxat och tjocksockat. Önskar jag hade min andra hälfts kroppsvärme. Han fryser nästan aldrig. Han värmer upp mig och mitt hem genom att bara infinna sig där ett tag. Både fysiskt och mentalt. =)


 


Mina pyjamasbyxor och nattstrumpor


 


 


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar