måndag 14 december 2009

fredagsmyset och partydjuren

FREDAG:


Kvällen blev lyckad som jag hade förväntat mig. Killarna tyckte om maten, de tyckte om drickat, de tyckte om sällskapet OCH de tyckte om Idol-finalen. =) Erik som vann är ju grym och han lämnar ingen oberörd. Inte ens två buttra WoW-spelare. ;) Vinnarlåten "Higher" är ju en fin låt dessutom. Jag fattar inte varför alla (media) störde sig på att hans gulliga flickvän ställde sig på scenen längre än typ 30 sekunder. Svenska folket visste tydligen inte om att Erik har en flickvän och dessutom så verkar det inte som att hon hade rätten att ställa sig där och glädjas åt att just hennes kille vann. Hon stod där i glädjetårar och sjöng med och gosade med vinnare och sen kom ju alla andra idoldeltagare för att krama om honom. Till och med Eriks pappa kom upp och gav honom en kram. DET var tydligen inga problem. Men visst, han gick ju ner precis efter kramen. Jisses, vad uppförstorat det blev runt Eriks flickvän. Stackarn syntes 5 minuter i teve och nu tolkas hon som en pinsam blodigel. WTF?! Svär på att det var pga femtielva fjortisars svartsjuka lynne som ringde in till media och brölade om att det var opassande. ;)


 


LÖRDAG:


Åh vilken härlig lördag. På dagen städade jag i lägenheten efter fredagsmyset. Det inhandlades pepparkakor och plastglas och glögg för kvällens ära. Vi åt middag med Fia och Martin innan så vi hade lite fett för spriten att sugas upp i. ;)Sen bar det av hem igen. Det tändes ljus och sattes på musik innan det plingade på dörren för de första gästerna. Jag själv hade beräknat lite fel på planeringen så jag var inte komplett fixad innan det kom folk. Men det gjorde inte så mycket som tur var. De kunde ju underhålla sig själva. Det kom mycket folk den här gången. 17 st med Thomas och mig själv inräknade. =D Visst det låter inte som så många men alla rummen i mitt hem var fullt med folk och alla verkade faktiskt ha roligt. Det kom folk som jag i vanligtvis inte har haft hemma hos mig förut. Det dracks glögg, sjöngs "Lips" och man söp till i olika takter. Man fick massa fina presentar också. =) Det hela slutade runt två-tiden med att de två fullaste stannade lite till och sen ramlade de ut tillsammans arm i arm. =)


 


Me


 


SÖNDAG:


Den var rätt lugn. Jag och älsklingen åkte till IKEA och tittade runt lite och käkade traditionella korven och bullen. Sen åkte vi till Martin och Fia och käkade massa god mat och såg på 2012. Den var helt ok. Fast jag vet inte om den är sevärd på bio faktiskt. Men helt ok faktiskt. Bra effekter o ganska realistisk förrutom att de överlevde att flyga runt bland eldklot och rasande hus. :)


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar