söndag 8 september 2013

Snart börjar fastan!

Ja imorgon startar jag min 5 dagars fasta. Det blir alltså endast intag av juicer, örtteer och buljong, samt massa vatten. Jag kommer antagligen dricka en hel del kolsyrat vatten eftersom jag är så fruktansvärt kass på att dricka vanligt vatten! Kolsyrat känns ju lite "roligare" att slurpa i sig av nån anledning.

Dock är det kanske inte den mest smidigaste veckan att börja fasta. Sambon åker på affärsresa till Tyskland och jag har fått mens med allt vad det innebär. *stön* Så det blir en extra utmaning med tanke på att jag har en liten tjej som dessutom går igenom en utvecklingsfas med gnäll och dålig nattsömn. Well well... Det är mitt eget val och ska inte tjura för mycket. Nu har jag ju bestämt mig och ska härmed traggla mig igenom de 5 dagarna. Det jobbiga är ju att jag kommer bli så jäkla sugen på att tugga på nåt efter ett par dagar. Det är normalt. Som tur är så har en av mina kloka vänner kommit på att jag kan knapra på isbitar om det blir för akut. Genialt! Varför har jag inte tänkt på det de andra gångerna som jag har fastat?? Tur att två huvuden är bättre än ett.

Ska försöka hinna uppdatera under nästa vecka så ni får veta hur det går.

To be continued...



Bild lånad av: skanstullshalsokost.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar