lördag 14 september 2013

Fasta: Dag 5

Igår var det sista dagen för fastan. Då kände man av hungern. Ni vet hur det är när man är lite kissnödig när man är på väg hem. Sen när man kommer till dörren så får man panik för att det helt plötsligt blir akut. Man fumlar med nyckeln i låset och flämtande ramlar in i hallen, springer in på toa och sliter ner byxorna innan man äntligen dunsar ner på toaletten. Så kändes det nästan. Ville ha riktig mat i i munnen på en gång! Men jag slurpade snällt i mig resterande juicer, buljong och te. Det står att man ska ta det försiktigt med mat första 2-3 dagarna så att magen vänjer sig. Det första jag gjorde nu på morgonen var att ställa mig och baka LCHF-frallor. Var så sugen på att äta en macka med skinka, vilket antagligen inte är helt ok det första man äter efter en fasta. Men ni ska bara veta vad gott det var med nybakat bröd med smör och rökt skinka efter att inte ha tuggat på 5 dagar. Grymt gott!

Receptet är från Åse som har bloggen 56kilo.se där hon bjuder på massa goda LCHF-recept.


Igår hälsade jag och Miranda på vännerna Anna och Ronnie och deras söte 1-årige son William. Alltså wow vad han växer och utvecklas fort, den ungen! Det är så kul att hälsa på dem och se alla framsteg han gör. Ett riktigt praktexemplar! Miranda och William kommer bra överens. När hon vill peta honom i ansiktet så står han snällt kvar och låter henne göra det ett litet tag. Förut var det han som ville peta henne i ansiktet. Miranda verkar gilla små barn eftersom hon skrattar åt dem när de ler mot henne.


På kvällen kom äntligen Thomas hem från sin jobbresa i Tyskland. Miranda blev jätteglad att få se sin pappa. Jag blev också väldigt glad såklart! Han hade dessutom köpt med sig presenter. Jag fick små härliga body lotions från Bodyshop och Miranda fick underbart söta små skor från Sanrio, Hello Kitty. Dem kan hon ha nästa år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar