måndag 16 september 2013

Hon sitter!!

Miranda har väl inte riktigt varit så sugen på att lära sig att vända sig från mage till rygg och tvärtom. Det verkar vara för trist att göra. Men hon har haft full sjå med att vilja sitta upp sen hon var typ 4 månader, men det har ju inte gått eftersom hon har varit lite svag i överkroppen. Men nu på senaste tiden är hon jättestarkt och har lyckats sitta i mitt knä med lite stöd från mina händer på hennes ben. Ibland har jag släppt för att se hur hon reagerar och det har gått bra ibland att sitta själv. 

kväll testade jag att sätta henne på filten och hålla i hennes ben när hon satt. Det gick ju bra. Sen släppte jag...och ungen satt ta mig tusan utan min hjälp. Först tog hon stöd mot sina fötter och sen när jag sträckte henne mer rakt så satt hon så ett bra tag. Jag blev så glad att jag pep och klappade händerna och berömde henne som om hon hade tagit guld i friidrott eller nåt. Jag kommenderade Thomas att filma och jag tog massa kort. Nu är man stolt som en örn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar