torsdag 12 september 2013

Fasta: Dag 4

God afton!

Idag har det inte hänt nåt speciellt faktiskt. Den har fortskridit med att jag har legat i soffan och surfat runt. Jag har väl legat och drömt mig bort i matvärlden. Nu börjar jag tröttna på frukt- och grönsaksjuicer och grönsaksbuljong! Jag förstår inte folk som orkar fasta i 1 månad eller mer. Livet är att mumsa på mört kött, saftig lax, härliga ostar och korvar, krispig sallad, fräscha grönsaker, härliga bakverk (nyttiga), gräddiga omeletter och handskalade räkor och mycket mer. Jag som äter LCHF är bortskämd med god och bra mat. De här juicerna är ju inte enligt LCHF med alla dessa kolhydrater. Det enda som är bra med dem är att de är ekologiska och rena från tillsatser. Det är helt klart en avstickare att dra i sig juicer som jag inte ska dricka. Men jag fastar för att rensa min kropp från gifter och slaggprodukter och jag vägrar att fasta med endast vatten. Så juicer och buljong är nåt man får ta. Att fasta i 5 dagar är väldigt kort tid egentligen, men det räcker gott och väl för mig. Nu är det bara imorgon kvar!

Sen har jag lekt med min söta Miranda. Hon är extra rolig nu när hon börjar bli mer aktiv. Hon gillar att man vänder sig om och snabbt tillbaka och säger BU. Då skrattar hon så gott. Kul att jag kan få henne så glad. Annars är det Thomas som brukar busa mest med henne. Hon sover oftare och somnar tidigare för natten nu eftersom hon tar in så mycket intryck och lär sig mycket under sin pågående utvecklingsfas. Idag måste hon ha varit helt slut eftersom hon somnade för natten lite innan 18:00. Galet tidigt! Jag får förbereda mig på en äckligt tidig uppgång imorgon. I morse vaknade hon 05:30 och ville ha mat innan hon somnade om i 1,5 timme.


Jag har köpt en ny sorts puré till henne. Kalops med potatis och grönsaker. Det var tydligen väldigt gott. Ja det tyckte jag med när jag luktade och provsmakade en liten smula. Fast jag tror att det mesta smakar bra i min mun nu eftersom jag inte har ätit fast föda på 4 dagar. Sen har Miranda käkat blåbärspuré så det nästan har sprutat ur hennes små öron. Hon bara älskar det! Ja hon gillade katrinplommon purén i typ 1 vecka innan hon tröttnade. Tror den är för söt eller nåt.


Snart börjar Hela Sverige bakar på teve! Även om det är bakverk som jag inte äter så älskar jag det programmet. De där sockerbomberna ser ju så fina och läckra ut. Hjärnan glömmer inte hur de smakade trots allt.

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar