onsdag 11 september 2013

Fasta: Dag 3

Så har tredje dagen fortskridit med all sin glans. Eller glans och glans, snarare gråmulna med ett ack så behagligt klimat. Miranda hämtades av bästa plast-farmor och jag gled iväg med tunnelbanan mot city för att hälsa på farbror tandläkaren. Han är i och för sig inte gammal. En glad och energisk utländsk medelålders man med humor. När jag kom in så påpekade han att min topp var blå. Ja precis som hans kläder, viss inredning och min haklapp. Mycket observerande. Han fixade och donade inne i tanden och rotfyllde den kvickt. Istället för 90 minuter så tog det ca 30 minuter. Han bokade en extra tid om ca 2 veckor för att göra klart tandkronan. Ja det var väl inte vad jag hade räknat med, men jag får då betala halva priset bara för att den här rotfyllningen har tagit så lång tid, det vill säga 3 månader! Ja det skulle ju ha tagit högst 1 månad. När han hade fixat tanden så frågade han med en glimt i ögat om jag vill ha en annan färg på hans kläder och inredning nästa gång jag kommer. Ja men visst! Rosa! Haha!

Miranda kom hem igen och plast-farmor berättade att hon hade varit jätteglad och lugn de timmar hon var där. Hon var även väldigt glad och busig när hon kom hem, vilket var lite ovanligt. Hon skrattade mot mig och studsade i famnen som ett riktigt solsken. Jag får tacka utvecklingsfasen att hon börjar bli mer rolig och att hon visar mer karaktär. Så brukade hon inte vara för en månad sen. Som grädde på moset så somnade hon för natten 18:30. Jag håller tummar och tår att hon sover vidare nu och sover till åtminstone 06:30. Då kan jag gå och lägga mig tidigt ikväll och eventuellt vara pigg när jag vaknar. Vore klockrent!



Men fastan då? Ja det har går som smort idag! Jag tog till och med mig färdigbryggt te i en termos-kopp och rätt mängd äppeljuice i en flaska som jag drack på vägen till tandläkaren. När man fastar så ska man tänka på ett regelbundet intag av näring. Dock blev middagen lite försenad, men det gjorde inte så mycket. Jag mår precis som vanligt idag, det vill säga bra. Har varit pigg och igång. Nu är det bara 2 dagar kvar på fastan och på lördag kan jag äta fast föda *yeeehaaa* och på fredag kväll kommer min älskade och saknade Thomas hem igen från Tyskland. Min fina och underbare Thomas!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar