onsdag 11 september 2013

Fasta: Dag 2

Sorry, jag hann inte uppdatera andra dagen på fastan igår eftersom det var full rulle igår kväll på lilla monstret som var klarvaken. Hon fick ju för sig att somna för kvällen vid typ 16:30. Men sen vaknade hon smått till vid 18-tiden och ville somna om på mig istället. Det fick hon inte och då blev hon förbannad ett tag. Sen bara PLING så var hon pigg och glad och vägrade somna trots att jag gjorde flera försök med matning, blöjbyte och vaggande. Nä, hon skulle ligga och busa. Hon fick små infall av att veva med armarna, bitas med tandköttet och sparkas med benen som värsta Bruce Lee, samtidigt som hon flämtade och hyperventilerade som en fotbolls huligan. Ja, och när jag försökte lugna ner henne så skrattade hon bara eller skällde ut mig. Tillslut efter mycket om och men så slocknade hon i min famn vid 22-tiden. Ja men då var det ju dags för mig att sova. Sen nu i morse vaknade hon upp vid 05-tiden och ville ha mat. Då fick hon det och sen sov hon snällt på mitt bröst i soffan i 1 timme innan hon tittade upp på mig och tyckte att det var dags att stiga upp.

Nu har plast-farmor varit här och hämtat lilla kräket eftersom jag ska till tandläkaren och sitta där med vidöppen mun i 90 minuter... OM mina tandrötter har läkt från infektionen sen sist. Då blir det en sista rotfyllning. Hoppas hoppas! Jäkla skit! Jag har ju alltid haft friska tänder och sen bara POFF så har jag en komplicerad rotfyllnings-process som aldrig vill ta slut. Har ju suttit och fått rotfylla 2 gånger tidigare och när jag skulle göra sista tredje gången så hade en infektion spridit sig, Nu 2 månader senare så ska jag förhoppningsvis ha detta klart. Hej då mammapenning!

Så... Hur går det med fastan då? Jo igår mådde jag lite bättre. En aning huvudvärk bara, men annars pigg. Jag var ute en stund i den heta septembersolen och pratade med en vän. Sen handlade jag lite barnmat och gick hem. Man känner dock av hungern lite då och då, men då är det bara att dricka vatten. Sen dricker jag ju mina juicer/grönsaksbuljong/örtte varannan timme. Det funkar. Jag har inte fått lusten att tugga på nåt ännu. Eller jo, jag fick en akut lust att äta Skogaholms limpa med massa smör och rökt skinka på. Skumt, för jag äter ju inte vanligt bröd och har inte gjort det på väldigt länge. Jag ska nog baka LCHF-bröd efter fastan och göra mig en stor macka med massa smör och rökt skinka på. Det är jag värd!




Bild lånad av: bymoi.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar