lördag 16 februari 2013

Vecka 36 - Tjockis lördag

Nu känner man sig riktigt gravid. När man går omkring och vaggar och tar sig för ryggen och knappt kommer ur varken säng, bil eller soffa. Jag har lyckats få styr på halsbrännan nu äntligen sen jag började knapra Novalucol tuggtabletter med mintsmak. De hjälper faktiskt mycket bättre än Gaviscon eftersom Novalucol neutraliserar syran istället för att lägga ett lock över. Här har ni lite mer info som är gravida och vill slippa halsbrännan.

Nu är det bara EN vecka kvar av jobb! Sen ska jag ladda med kolhydrater, massa vila och förberedelser inför att vår lilla mini ska komma ut. Ska tvätta bebiskläder och sängkläder och arrangera i datarummet så att hennes spälsäng får plats. Vi fick ju tag på ett Sleepyhead baby nest förra helgen som hon kommer att få som preliminär sängplats tills vi vill att hon sover i egen säng.

Vecka 36

I morse vaknade jag av smått magont och lillan var extra aktiv. Jag kände av väldigt tydliga Braxton Hicks-sammandragningar. Det gjorde inte min morgon speciellt mysig för det höll ganska på ofta. Jag brukar i vanliga fall unna mig en stor härlig latte gjord på vanilj-sojamjölk på lördagsmorgonen, men det fick bli en kopp lindrande och lugnande kamomillte-blandning som egentligen är till för kvällen. Magen blir hård väldigt ofta nu för tiden och jag tror att det har att göra med att jag är närmare födseln. Braxton Hicks-sammandragningar kan börja i mitten av graviditeten och fortsätta. Efter dem så kommer förvärkar och sist kommer förlossningsvärkar.

Fuck of Jultomten!

Eftersom min fina sambo har en bromance-kväll med sina polare och ska dricka massa öl, rödvin och whiskey, så får jag vara hemma och lalla runt. Jag har i vanlig ordning städat lite. Det är en stimulerande sysselsättning när man inte har så mycket annat att göra (gammeltant-varning). Jag slog till med en schysst solo-middag i all enkelhet och kollade chick flick-filmer och lite av Melodifestivalen. Som vanlig var låtarna lika upphetsande som sura disktrasor. Den låt som ändå kändes någorlunda stimulerande mellan hjärnans synapser var Falling med State of Drama.

Amerikanska pannkakor med B&J-glass och Cantaloupe-melon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar