tisdag 26 februari 2013

Mag-mätning och skägg-avlägsning.

Idag vaknade jag upp ännu tidigare än igår. Jag fick för mig att vakna upp vid 06:15 och ligga och dega i soffan i nån timme tills Thomas masade sig upp. Jag tror att jobb-rutinerna ligger kvar i reptilhjärnan på mig. Det kommer väl inte vara så om ett tag antar jag.

Idag har jag hunnit tvätta 3 gånger eftersom jag har tvättat både våra kläder och bebiskläder (färgat/vitt) och sen lillans babynest. Under tiden har jag vaggat ner till MVC för att dubbelkolla att magen växer som den ska. Det hade den! Dels var det tur för annars hade vi varit tvungna att åka till BB och göra ultraljud. Dels var synd för jag hade velat se henne en sista gång innan födsel. Men men.. Min barnmorska hade en praktikant med sig denna gången som fick glo på oss när barnmorskan mätte och lyssnade på hjärtat.

Sen lallade jag runt hemma och kom på att jag kanske borde äta nåt. Men då var det plötsligt för kort tid innan jag skulle iväg igen. Jag fick fixa lunch att ta med på resan, och även köpa till lite på Pressbyrån. Jag skulle åka på trådning hos Beauty By Ranna för att ta bort den hårväxt som hade satt sig i ansiktet. Ja, man såg ju ut som en varulv där ett tag på grund av alla gravid-hormonerna. Självklart så gick inte bussen som den skulle, så jag kom för sent till tiden. Det gick bra ändå. Hon som skulle fixa mig tog två kunder före bara. Det var två vältränade poliser som vaxade sina ryggar för nån resa. Jag tjuvlyssnade lite där. När det var min tur så kikade hon lite kritiskt på mina håriga kinder och sa att det förmodligen blev bättre om vi vaxade istället. Det hade tydligen växt så mycket att trådning säkerligen skulle ta längre tid. Ja det var väl bara att finna sig i det. Jag kan säga att vaxa ansiktet inte är nån höjdare, speciellt inte på överläppen. Det kom lite tårar. AJ! Men jag fick det för samma pris som trådning. 100 kronor bara! Efteråt såg jag ut som att jag hade blivit "bitch slapped" i ansiktet. Tur att jag hade en halsduk med mig som dolde min röda nuna. Bra blev det! Nu är jag mjuk som en barnstjärt i ansiktet. Skönt! Hon sa att jag kunde komma tillbaka om typ 4-6 veckor om jag ville. Vi får se när jag hinner det. Har ju fått en liten plutt innan dess. Hormonerna kanske har lugnat ner sig tills dess.

Nä nu ska jag käka kyckling. Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar