måndag 11 februari 2013

Frågeformulär om år 2012

God afton,

Nu känns det om att det är dags igen med en liten frågestund om föregående år. Ibland kan det vara skönt att bara få svara på frågor istället för att hitta på nåt att skriva.

1. Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
* Jag och Thomas planerade att bli gravida och vi lyckades oförskämt bra.
* Jag var toast-lady på min bästa väns bröllop.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inte några riktiga nyårslöften förutom att bli slimmad och snygg, som varje år. Ja det gick väl sådär.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar förra året?
Ja, 3 st vänner ploppade ut varsin välskapt och charmig pojke.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja sorgligt nog blev det 2 stycken. Thomas farmor och min biologiska far.

5. Vilka länder besökte du?
Ja det enda land jag besökte var Thomas familjs sommarstuga (landet)

6. Vad fick dig att må bra?
Att jag fick umgås med mina nära och kära och att Thomas äntligen gick med på att skaffa barn.

7. Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013?
Det är vår kommande nybakta bebis som kommer snart! *lyckodans*

8. Vad var din största framgång 2012?

Det var väl det här med att jag lyckades bli gravid endast 1 månad efter att spiralen togs ut.

9. Största misstaget?
Har inte gjort några smärre misstag. Jag var så gott som flawless. ;)

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, jag är en jävel på att hålla mig frisk och kry tack vare starkt immunförsvar, bra kost och träning.

11. Bästa köpet?
Vår 3D-teve, och våra sängar

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Teven och kött (Thomas hade upptäckt slaktarna runtom i området som säljer grymt kött.)

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja och det är definitivt att jag blev gravid!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Euphoria - Loreen
Gangnam Style - PSY

15. Var du gladare eller ledsnare 2012 jämfört med tidigare år?

Gladare - graviditeten
Ledsnare - dödsfallen i familjen

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Kanske umgåtts mer med mina vänner. Jag kan bli en riktig enstöring i perioder.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Det vet jag faktiskt inte. Käkat dåliga saker kanske.

18. Hur tillbringade du julen 2012?
Det blev nån timme med min familj och sen firade jag med Thomas familj på sen eftermiddag/ kväll.

19. Blev du kär 2012?
Ja, och det blir jag varje år som jag får tillbringa med min älskade Thomas som gör mig helt nipprig.

20. Favoritprogram på TV?
Det okända, Masterchef USA, Svenska Hollywoodfruar

21. Bästa boken du läste 2012?
Tror inte att jag läste nån specifik bok förra året. Försökte mig på 50 shades of Gray, men kom aldrig riktigt in i den. Jag blev inte riktigt så tagen som mina andra tjejkompisar.

22. Största musikaliska upptäckten?
Hum... vet ej

23. Någon annan media som du upptäckte 2012?
Ja jag upptäckte jätteroliga Podcast och började följa: Alex & Sigges Podcast, C/o Hanna & Amanda, samt Adam och Kompani.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år 2012?
Jag önskade mig inget märkvärdigt faktiskt. Presentkort i vanlig ordning. Fick en hel del presentkort för butiker och skönhetsbehandlingar. Sen fick jag en iPad mini av Thomas som är jättebra.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Njae, jag hade väl föreslagit en parfym som jag inte fick. Sen kanske en prenumeration på Glossybox.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag arrangerade en middag på Djingis Khan Mongolian Barbecue för mina vänner. Det kom rätt många faktiskt och det var fantastisk mysigt. Eftersom jag då var rätt gravid och trött så åkte jag hem efteråt och resterande gick vidare ut och ölade utan mig.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år 2012 ännu bättre?
Nej, jag är rätt nöjd med 2012 faktiskt.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Den var väl inte så märkvärdig. Sommaren var ju ett skämt så det blev inte så mycket sommarklänningar. Köpte en del fladdriga tunikor dock.

29. De bästa nya människorna du träffade (lärde känna)?
Jag hade väl inte så många nya människor att lära känna förra året. Med tanke på att jag oftast umgås med samma människor så blir det inte så många nya roliga människor som jag knyter band med. Det gör inte någonting när man har så många fina vänner redan. :)

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Sugen på? Jag hade väl inget sug efter att nafsa på nån kändis förra året vad jag minns. ;) Kändiskåt var man i tonåren...

31. Vem saknade du 2012?
De vänner som inte bor i närheten som man kan träffa hur som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar