söndag 10 februari 2013

Vecka 35 - Mackornas dag


Idag har inte många knop gjorts. Jag har bara slöat hela dagen i soffan och kollat film och tittat på när Thomas har spelat det underbara japanska rollspelet Ni no Kuni - Wrath of the White Witch. Det är gjort i samarbete med Studio Ghibli, skaparna av mina favorit-anime-filmer. Jag har väl inte riktigt kunnat följa med eftersom jag har somnat till varje gång han har spelat det. Idag var inget undantag. Jag förstår när det står att man ska vila mycket nu sista tiden. Det är väldigt behövligt! Har slumrat till ett flertal gånger idag.


Sen har jag väl inte riktigt varit så jäkla sugen på att äta lagad mat heller. Jag åt macka och vanilj-sojalatte till frukost, macka till lunch och nu macka och vanilj-chai-te till middag. Så blev det när man inte är sugen på ett skit. Nu för tiden när jag ska hitta på nåt att äta så börjar jag nästintill gråta för att jag verkligen inte vill ha nånting från varken kylskåpet eller skafferiet som går att laga till, oavsett vad vi har hemma. Så det får bli typ mackor eller nåt liknande. Det är tur att Thomas gillar att laga mat, för då får jag i alla fall i mig nåt annat än frukostmat när han är hemma.

Det är inte långt kvar nu. Jag jobbar i 2 veckor till och SEN får jag vila varje dag tills vår bebis vill ut. Jag längtar så himla mycket efter att få sovmorgon och slippa åka buss och slippa sitta på en stol utan att kunna lägga mig ner och vila när jag vill. Jag har som tur är fått köpa en massagedyna genom jobbet som gör att ryggen får sig lite skön massage när jag behöver det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar