tisdag 25 maj 2010

Trerätters / Dans kalas / Persiennprinsen

 


FREDAGS:

Fia var världens gulligaste och hade gjort en superb trerätters middag till mig och hennes kille i fredags.


 


Förrätt: Räckmacka på toast, citronmajonäs, handskalade räkor, advokado och rivet citronskal.


Räkmacka


 


Huvudrätt: Ugnstekt lax med potäter/sallad och hemmagjord citronsås.


Lax och sallad


 


Dessert: Fruktsallad och kladdkaka á la Frödinge


Fruktsallad och Kladdkaka


 


Sen färgade hon mitt hår och försökte föna mitt bångstyriga hårsvall utan resultat. Det är bevisat otämjt än så länge. ;) Som belöning för all möda hon hade gjort för oss/mig så fick hon en lång och intensiv ryggmassage.


 


LÖRDAG:


Då blev det rundvandring i Vällingby centrum innan jag och plutten åkte hem till Dan och började laga tacos till åtta pers. Vi skulle ha födelsedagsmiddag innan hans födelsedagsfest skulle starta. Det blev en storslagen fest med massor av folk att busa runt med. :) Han fick en hel del intressanta presenter som många höjde både ett och två ögonbryn åt. Haha... Jag hade köpt på mig två olika flaskor mousserande rosévin som man skulle sörpla i sig under natten. Det var Chapel Hill Merlot Rosévin och sen Fresita. Måste säga att Fresita var väldigt god och smakade knappt vin utan mer som söt cider. :) Behagligt röd färg och god. Mycket flickigt vin. :) Chapel Hill hade vitvinsmak med inslag av bär. Det verkade vara poppis på systemet med tanke på att den var nästintill utplockad. Det var dock inte min favorit. Börjar bli trött på vitt vin. Rött vin har jag börjat tycka om men då måste det vara mustigt och sött för att jag ska tycka om det.


Under nattens studsande blev jag jättesugen på en hamburgare (fyllehungrig) så jag och Fia bestämde oss för att knata ner till grillen. Vi lekte surikater påväg ner och tillbaka. Mycket underhållande! Vi gömde oss i buskarna och smög bakom husen och klättrade i berg medan jag glufsade i mig hamburgaren. Hade dock svårt att hålla mig för skratt när Fia var så inne i att eftersträva surikatens spaningsbeteende.  =P Vi kom tillslut hem till Dan igen och fortsatte festandet.


 


SÖNDAG:


Jag och älsklingen vaknade upp pigga och glada. Vi åkte till Islandstorgets pizzeria och köpte fet familjepizza och sen drog vi hem till Dan igen och kollade på film och käkade. Lite senare åt vi upp resterna från gårdagen. Det blev dock spagetti bolognes som killarna fixade ordning. Jag och Dans kompis Emma låg i varsin soffa och degade under tiden. Lite senare bar det av till bio som brukar vara vårt söndagsnöje. Denna gången kollade vi på Prince Of Persia. Väldigt bra faktiskt. Den föll lite platt på nåt sätt bara. Kan inte sätta fingret på det. Tror det har med att den var lite förutsägbar. Men definetivt värd att se en gång. :)


 

2 kommentarer:

  1. Din massage var gudomlig, LJUVLIG! NÄR KAN VI TRÄFFAS IGEN!? Längtar efter dina underbara fingrar...

    SvaraRadera
  2. Soon, dear, soon =P

    SvaraRadera