söndag 16 maj 2010

Pastan, bollarna och likörpralinen

I veckan var jag hemma hos Fia igen och gick runt Lillsjön. Hon gjorde en utsökt pasta cabonara. Jag som inte brukar tycka om just den rätten pga att de varianter jag har ätit har smakat alldeles för mycket grädde och mjöl. Men den Fia gjorde var helt perfekt. Massa bacon och paprika i. =)


 


Fias Pasta Cabonara


 


Hon och Martin var ju in Thailand för nån månad sen och då köpte de fantastiskt vackra ljusslingor med handgjorda garnbollar i färglada nyanser. De är såå vackra när det tänds i skymningen. Man blir lite lyrisk och kan bara stå där och säga:" Woooow" tyst för sig själv. De fick ljusslingorna för ca 40 kr där borta men här i Sverige kostar de ca 300 kr. Vilket är rimligt för nåt som är handgjort och importerat.


Jag hitade två ställen där man kan köpa dem via nätet. Antingen: miss juniversum eller cosas


 Ljusslingor garnbollarLjusslingor garnbollar


 


Min lilla vän från Borlänge kom ner och hälsade på i fredagskväll med sin nye kille. Vi hann med att vandra till Vällingby igår och kolla lite i affärer, spela minigolf med min sötis vid Kananbadet och sen vandra hem från Kananbadet hem till mig igen innan de beslutade för att fly fältet och åka tillbaka till småstaden igen. Förmodligen för att de inte fick tillfälle att ha sitt kuttrasju som de så gärna vill nu när förhållandet är blott en månad gammalt. ;) Dock var de artiga nog att skylla på min obekväma säng. För min del gjorde det inte så mycket eftersom jag förstod, så jag åkte till Simon istället som skulle ha grillfest. Där åt vi gott och festade på innan folket beslutade sig för gå ut och parta vidare. Jag var dock väldigt trött efter dagens strapatser i den stekande solen som vi hade välsignats med. Det var lite chockerande att bli varm och svettig när man gick ut istället för totalt stelfrusen. Men jag klagar absolut inte. Så när de glada överförfriskade vännerna åkte till stan vid elva-tolv tiden så knallade jag hem till Thomas och drösade i sängen som en annan död bäver. Thomas kom inramlande vid tvåsnåret och väckte mig med lite skramel och snubblande. Fast det gjorde inte så mycket för han är ju så söt när han är berusad. Och han luktade som en hel ask likörpraliner. Så jag förlät honom. ;)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar