måndag 10 maj 2010

Ansi's sugar sunday

 


Vaknade upp medan lilla älsklingen sussade vidare. Jag la mig i soffan och kollade på Miffo på min Dot. Det är en riktigt mysig må-bra-film. Jonas Karlsson är en sån bra skådis tycker jag. Han är så levande i sitt skådespel. Efter filmen väckte jag Thomas med massor av pussar. Tycker det är viktigt att han får ett lyckligt uppvaknande när vi är tillsammans. =) Det  blev en frukost bestående av persika-vit choklad-yoghurt med tärnad frukt för mig.


Miffo


 


Sen bar det av till Webbhallen för att införskaffa mig ett silicon skin till min Iphone. Vi upptäckte påväg dit att vi hade glömt de två prinsesstårtorna som vi hade köpt dagen innan för att vi skulle ha att bjuda hans familj på lite senare. när vi skulle fira Thomas tidigare födelsedag. Sen behövde vi dessutom köpa läsk. Thomas skulle promt hämta en present som han skulle ge till sin farmor också. Så vi stressade in på Webbhallen och sen åkte vi först till ÖB och handlade läsk och sen till thomas och hämtade hans present och sen hem till mig för att hämta tårtorna. Sen åkte vi till hans familj. Där käkade vi en himla massa sötsaker. Thomas lillayster Jehnny hade bakat en god daimkaka också som vi käkade. Man blev helt sockerpackad. Lite senare bestämdes att vi skulle käka kinamat. Jag och Jehnny bakade chokladmuffins som vi skulle ha till efterrätt. Det var med olika chokladbitar i. Bounty, daimchoklad och Japp. Så först käkade vi kinamat och sen fick vi tvinga i oss muffinsen. Nu är man helt och hållet uppstoppad av allt socker som man har smällt i sig.


De muffinsarna vi gjorde var från ett recept från programmet Leila Bakar. Receptet finns här.


 


Bounty Cupcake


Bounty Cupcake


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar