tisdag 4 maj 2010

Friday's, födelsedagsfest och Magnus Betnér

 


FREDAG: Efter jobbet åkte jag, Thomas, Dan, Anna, Ronnie och Jenny och käkade på Friday's i Kungsträdgården. Det var väl sådär. Jag tog en sallad som jag trodde skulle vara saftig och god. Men tyvärr så innehöll den för lite tillbehör och för mycket vanlig grönsallad. Det blev inte direkt någon smaksensation. Men det var trevlig ändå med tanke på att fredagar brukar vara rätt sega i vanliga fall. Efter middagen gick vi på bio och såg Ironman 2. Den var också sådär. Jag har ju inte sett ettan så jag kände inte något samband med den andra filmen eftersom den hänger ihop med ettan. Så efter ungefär tre fjärdedelar av filmen så somnade jag sött mot Thomas axel.


Shanghai Chicken Salad


 


LÖRDAG: Vaknade relativt tidigt och vi underhöll oss med att glutta på tv tills vi skulle åka till Simon för att förbereda Thomas och Simons kombinerade födelsedagsfest som skulle äga rum på kvällen. Vi fixade ordning grillspett och annat gott till middagen innan festen. Det var mycket gott! Var proppmätt. Senare när alla människor hade kommit så serverades en hemmagjort stor tårta. Också väldigt gott. Jag hade beordrat Fia att supa mig drängfull under kvällen pga att jag inte varit det på länge. Trodde hon skulle misslyckas med tanke på all mat som stoppade alkoholflödet. Jag kunde knappt få i mig nåt men hon var ihärdig och tillslut var man kalaspackad. Nöjd och glad skuttade jag omkring bland den stor folkmassan och hade väldigt roligt. :) Vid midnatt var jag så drängfull att jag stupade i en säng och låg där tills älsklingen drog upp mig för att knalla hem igen. Det var knappt att man lyckades men det gick otroligt nog. Men det var en otroligt rolig fest som det alltid blir hemma hos Simon. =)


 


Min outfit


 


SÖNDAG: Vaknade upp lite då och då och insåg att jag inte skulle kunna ta mig ur sängen innan lunch. Vi skulle ha gått hem till brorsan och firat hans födelsedag men vi pallade verkligen inte med tanke på att man var bakis som en kossa. Vi drog upp oss vid kanske ett för att äta frukost. Jag satt och tvingade i mig lite yoghurt med tärnad frukt i för att må lite bätte. Senare åkte vi för att käka middag med Fia och Martin på Vapiano. Blev en god pasta. Det är det bästa pastastället jag har ätit på tror jag. Man får alltid perfekt pasta där. Dock var jag fortfarande helt sänkt och åt inte speciellt mycket. Men efter maten var jag sugen på glass så då gick vi bort och köpte lite glass till oss. Sen en sväng i till Donken för att köpa en dounut. Det är det enda jag kan äta från det där stället. Efter det gick vi till Chinateatern och såg stand up komikern Magnus Betnér uppträda med sin turné Livets Ord.. Han är så klockren med sina politiska och sexistiska skämt. Blev bjuden av min snälle älskling. :)


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar