onsdag 5 maj 2010

Tisdagsnöjen

 


Det har varit en helt ok dag idag. Jobbtiden gick relativt snabbt förrutom de sista två timmarna. Hade så mycket energi så jag visste inte vad jag skulle göra utav mig. Jag har tränat för lite förra veckan så kroppen skriker efter förbränning. Det gör inte saken lättare att jag har gått omkring och varit fruktansvärt sugen på en tjock saftig pizza med massor av trådig mozzarellaost och annat onyttigt gött på. =) Måste vara pga att jag har haft tjejveckan och sen att jag har varit onyttig i helgen och käkat feta/sockriga saker. Nu ligger jag och tänker på massa goda saker som jag vill sluka. Abstinens...Gaaah!!


pizza


 


Gick ner till min underbara tvättstuga för att vaska lite textilier. Den är så bra! När man bokar får man ett helt tvättstugerum för sig själv med två egna tvättmaskiner, en torktumlare, torkskåp och mangel till förfogande. Plus lite andra praktiska saker. Det är totalt fyra rum som man får välja emellan. Ingen som kan gå in och sno ens tvätt eller tvättid. Endast access med egen bricka. Man får helt enkelt tvätta helt utan rädsla. =)  Sen ligger tvättstugan i nästa port bara. Dock var jag förgrymmad över den personen som var i mitt rum innan mig. Den dumma saten hade lagt i tvättpulver i båda tvättmaskinernas fack innan han/hon gick av nån idiotisk anledning. Både i förtvätt -och huvudtvättfacken! Så då fick jag vackert ställa mig på en stol och skopa ur allt torrt pulver med en trasa. *muttrar* Men tvättningen gick bra i alla fall. Tog ca 40 minuter allt som allt. Orkade inte torka all tvätt där i tvättstugan så nu hänger lite kläder här och där i mitt rymliga hem. =) Gott luktar det!


cat does dog laundry


 


Efter tvättningen trippade jag upp till min granne/arbetskollega Jenna för en liten titt på hennes möblering och hälsa på hennes gosiga skäggagam Issie. Det var ju så fint nu. Orientaliskt inredning och jättefina tapeter. Precis som jag älskar. :) Mycket mysigt! Jenna tror att Issie är skengravid igen. Hon är så spänd över magen. Det har hon varit förut tydligen. Lagt obefruktade ägg som en annan höna. Synd att man inte kan utnyttja Issies små ägg till nåt, typ omelett. ;)


Issie


 


Jaha så har mina grannar fått för sig att göra kullerbyttor med små roade utrop. Sen hörde jag att grannen gick in på badrummet. Hörde hur han tände och grejade där inne. Lite musik tycker han allt att jag ska få höra också nu vid läggdags. Några för en konversation utanför mitt fönster också. Ja man vet att man bor bland andra människor i alla fall. ;)


Godnatt?...när det nu blir...


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar