söndag 13 januari 2013

Vecka 31+3 idag

Ja jag borde kanske blogga lite bättre. Beklagar, men jag har liksom inte hunnit med det. Har fullt upp med att jobba, sova, äta varje timme, ligga och pösa i soffan och lalla runt i lägenheten och städa. Har blivit väldigt pysslig.

Men det har ju gått rätt länge sen sist. Nu har det börjat hända grejer här! Jag har ju kommit in i tredje trimestern vilket innebär att både bebban och jag växer radikal. Ingen av oss hänger med i svängarna. Blir häpen flera gånger per dag över att magen putar som värsta ölkaggen och lillan tror fortfarande att hon är ett litet foster som har hur mycket plats som helst. Hennes största intresse är att leka surikat och ska puta ut med huvudet och benen så magen blir helt knölig. Hon älskar att sticka upp precis under revbensbågen och ta stöd mot mina revben. Mycket obekvämt måste jag säga. Har fått trycka ner henne flera gånger för att kunna andas normalt. Hon känns varje dag och ofta. Roligast har hon om jag har fått i mig lite för mycket socker. Då är det full rulle och det känns som att hon ska bryta sig ut. Thomas har fått sig några rejäla kickar mot handen. Vår vilda baby!


Vi har hunnit köpa några grejer till henne nu. Först köpte vi en barnvagn från Barnen Hus. En röd/svart Brio Go med tillbehör. Dock inte extra hjul. I vår Brio Go ingår det liggdel, barnskydd samt sittdel. Sen alla möjliga saker som ska vara till såsom regnskydd, myggnät och åkpåse. Får se om jag köper en skötväska eller om jag satsar på en vanlig väska med massa fack. Skötväskor är ju skitdyra! Det är många delade meningar om det är nödvändigt eller ej.


Vi har även köpt en Brio spjälsäng i mörkt trä från Blocket och en amningskudde med Pingu från Barnen Hus. För att göra Thomas lycklig så ska vi ha Pingu-tema. Inte mig emot.


Listan på saker som behövs är ju 5 mil lång. Vi tragglar oss igenom det nödvändigaste successivt. Fattar när folk säger att det är dyrt att skaffa barn. Tur att vi har så snälla familjer och vänner som ger oss massa barnkläder och leksaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar