söndag 13 januari 2013

Nulägets för -och nackdelar


Jag har kommit fram till lite för -och nackdelar med att vara gravid just nu.

Fördelar:

  • Har fått vackrare och starkare hår, hud och naglar
  • Folk är nyfikna och frågar mycket
  • Man får vila
  • Jag stressar mindre och har mindre krav på mig själv
  • Folk har mer tålamod och viftar bort ursäkterna när man är förvirrad och glömmer saker
  • Får hjälp att bära tunga saker
  • Att få känna hur lillan växer och rör på sig varje dag

Nackdelar:

  • Hemsk halsbränna och magsaft som då kommer upp
  • Ont i ryggen vid fel sitt -och liggställningar
  • Blir trött fort vid ansträngning
  • Svårt att knyta skorna
  • Mer glömsk och förvirrad än vanligt
  • Känner mig fet och klumpig
  • Fått mer behåring på käken och på magen
  • Vaknar minst en gång per natt
  • Kissnödig rätt ofta
  • Hungrig ofta
  • Har lite svårt att andas vid vissa sitt -och liggställningar
  • Får inte dricka och äta allt. (Saknar rödvin och mögelostar!)
  • Ingen ork eller lust att motionera som jag borde göra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar