söndag 27 januari 2013

Nostalgi-helgen

Förra helgen åkte jag upp till min äldsta barndomsbästis M.H som bor i Borlänge. Vi hade bestämt med vår andra vän M.R som bor i Vänersborg, staden där vi alla träffades, att ha en nostalgi-helg. Eftersom jag är nära på att vara höggravid så var det passande att ha detta innan dess. För sen när jag har fött är det lite jobbigt med tanke på att min uppmärksamhet kommer styras av en bebis.

Det var underbart att få ses alla tre igen och få prata gamla minnen och titta på bilder och filmer och lyssna på band. Vi kom fram till att vi var otroligt estetiska som barn. Det var mycket sketcher som filmades mellan mig och M.H och många band som spelades in med alla oss med sketcher. Vi ritade även en hel del. Vi satt och skrattade läppen av oss många gånger åt vår fantasi. Det spelades lite gammalt Nintendo 8 bitars också med både Spy vs Spy och Super Mario 3. Det är otroligt vilket minne man har! Kommer ihåg nästan alla små hemligheter i spelen. Jag älskar verkligen Super Mario 3 med alla underbara världar.

 

M.H:s man har blivit en hejare på att göra proteinrik mat och proteinrika bakverk eftersom han kör stenhårt med styrketräning just nu. Så det blev mycket bra käk.


Vi shoppade en del också. Det blev ett rutinmässigt besök på Dollar$tore och en del besök på Kupolen, Borlänges kända köpcenter. Jag som är så kär i butiken New Yorker handlade loss där och fick med mig fina tröjor och strumpor. Måste ju fylla på garderoben nu när man har blivit större. Det intressanta är dock att jag fortfarande kan ha mycket av mina vanliga kläder, dock inte byxor eller behåar.


När vi skulle skiljas åt på söndagen så bestämde vi att vi måste ha en jubileums-träff om 2 år. Då firar mina två vänner 25-års jubileum och jag och M.H firar 15-års jubileum. Det är helt sjukt vad tiden går! Vi kan fortfarande ses och tiden står stilla. Det är det som gör bra vänner. Man kan ses sällan men ändå ha den närheten som man hade sen förr. Sådan vänskap behöver inte näras av täta besök, utan klarar sig bra bara man med jämna mellanrum hörs av eller skriver till varandra för att se hur den andre har det. Man kan säga i det här fallet att "gammal vänskap rostar aldrig"!

M.H & M.R




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar