tisdag 29 januari 2013

Tupperware-partaj


I helgen var jag hos en vän på Tupperware-partaj. Hon hade dragit dit en trevlig dam som presenterade några av produkterna och  vännen bjöd på go fika.

Tupperware har funnits i Sverige i mer än 50 år. Nåt som har lockat många husmödrar att tömma plånböckerna genom åren och som har ett vinnande koncept som håller sig fast. Plastprodukter för köket. Tupperware har så bra prylar att det än idag lockar folk att köpa deras produkter, trots höga priser. Ja man kan ju undra hur bra deras produkter är när till exempel en sås-slev eller en simpel matlåda kostar uppåt 200 spänn eller en plastgryta för typ 1800 spänn. De har med åren utvecklat silikonprodukter och även i rostfritt stål. Vem har inte en pryl från Tupperware hemma som man kan ha fått från en mormor eller liknande? Ja själv har jag då aldrig köpt från Tupperware med tanke på att jag som många andra anser att deras produkter är jävligt dyra. Vaddå köpa en matlåda i plast för över 200 spänn när jag får typ 5 matlådor för 100 spänn på Coop?


Dock så får man tänka på att Tupperware har garanti på sina prylar och dessutom är helt giftfria oavsett uppvärmningsgrad. När jag var på det här partajet så lärde jag mig av hon som introducerade, att när vanliga plastsaker värms upp så släpper det ifrån sig gifter. Det gör det ju då inte med Tupperware.

Fast jag har lite svårt att erkänna det, men man blev otroligt sugen att köpa rubbet. Om det inte hade betytt att jag skulle bli barskrapad så hade jag nog gjort det. Nu lyckades jag hålla mig och köpa endast några grejer från deras bebis-kollektion som heter TupperCare med skål, pipmug, bestick och nappflaska, som kommer gå på lite över 800 spänn. Kändes ändå som ett vettigt köp. Vår lilla tjej kommer få äta och dricka på och i kvalitetsprylar. Thomas har tydligen varit en hejare på Tupperware-produkter tidigare. Vi har bl.a en ostkupa, en grym lökhackar-mojäng och några matlådor som han har köpt på sig.

Så jag tipsar er att köpa på er nån Tupperware-produkt och fatta grejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar