torsdag 29 maj 2014

Tillbaka med nöd och näppe!

Hej där! Ja ja, jag vet att det har gått ett bra tag sen sist jag bloggade. Jag ska tala om att det faktiskt inte en jäkla sväng om på rosor att vara jag just nu. Inte för att jag ska klaga. Många andra har det grymt mycket värre naturligtvis. Jo men så här är det för mig i alla fall. Jag började jobba exakt efter påskhelgen. Sen dess har jag haft full sjå med att jobba, cykla hem (i alla väder) och ta hand om Miranda och natta henne. Ja jag är tydligen huvudansvarig för hennes kvällsrutiner fortfarande. Hon har fått för sig att vägra sova i vettig tid. Hon röjer runt fram till nio på kvällarna och jag måste nästan tvinga ner henne i sängen. Jag som hade lovat mig själv att hon aldrig skulle få en vana att sova efter nio! Vi måste programmera om henne på nåt sätt. 

Sen ska jag hinna umgås med Thomas fast ögonen och hjärnan ramlar ihop av trötthet inne i skallen. Han får mest prata med någon slutkörd och oengagerad surkärring som fastnar med ögonen i mobilen av ren vana som sen går och lägger sig en halvtimme, timme senare. Hoppas att han inte tröttnar på mig! Toppen på det så ska jag ta hand om hemmet och försöka träna min stackars försummade knubbiga kropp. Jag har smäckt på mig 3 kilo (!) sen jag började jobba på grund av mycket stillasittande och samma matrutiner. Jag gråter inombords av att jag inte klarade av att komma i form till Beach 2014. Nu hinner jag aldrig att få bikinikropp! Ni kanske tycker att 3 kg inte är speciellt mycket, men på min korta kropp så syns det förödande mycket! Speciellt på kläderna som knappt sitter fint och skönt. Jag känner mig som ett mumintroll / Barbamamma igen! Det går sådär att träna regelbundet när dygnet bara har 24 timmar och mycket av tiden går åt att vara morsa och duktig arbetsmyra. Welcome to the daily hell liksom!

Så... Nu vet ni varför jag har LITE svårt att få komma till ro och blogga ofta. Det får helt enkelt bli sporadiskt när jag får lite egentid, typ som nu på morgonkvisten när karln fortfarande sover och det söta monstret (ungen) sover frukost. Jag skippar alltså eventuellt nödvändigt städande för er skull. Får vara glad att det är röd dag idag så vi hinner ta igen lite kvalitetstid.

Jag hinner inte ens raka mig på morgonen liksom! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar