måndag 26 augusti 2013

5-månader och vaccination

Hurra hurra för det är Mirandas 5-månaders dag! Det firade vi av med att gå till BVC för vägning, mätning och vaccination. Sist vi vaccinerade henne var hon 3 månader. Jag som är allmänt sprutkänslig klarade inte av att va i rummet sist. Thomas fick hålla och jag gick ut och tryckte i korridoren. Idag tvekade jag och Thomas tyckte jag var fjantig och utvisade mig i korridoren ändå eftersom jag velade. Ja jag är en blödig morsa ibland. Men den här gången så skrek inte Miranda så mycket. Thomas hade varit smart och plockat fram Babblarnas musikvideo i mobilen. Hon glömde typ bort smärtan. Sen blåste barnsköterskan såpbubblor. Kul kul. Dock tittade Miranda mer på mig än på bubblorna när jag kom in igen. Lilla sötnosen var ju så trött och ville bara somna i min famn. Dels på grund av att hon inte hade fått sova frukost och dels på grund av sprutorna. Nu sover hon i alla fall. Så nästa vaccination blir när hon är 1 år. Då ska jag försöka vara med hela tiden.

Miranda är nu 7130 gram lätt och är 64 cm kort. Så 610 gram tyngre och 2 cm längre på en månad. Starkt jobbat!

Här äter hon katrinplommonpuré med håret åt alla håll. Det är min tös det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar